mei maar nog wisselvallig….

20150516_165003

 

Het is weer even gedaan met het lenteweer. Wat is het koud! Wel regelmatig een flinke bui waar de tuin lekker van opknapt. Alles groeit en het wordt steeds groener op de moestuin.

20150516_165351

 

De sla in de kas staat er goed bij. Veel pluksla en mooie kropjes bladsla. De overgepootte druif van buiten naar binnen groeit goed en heb ik gesnoeid en gedieft. Ook de Boskoops Glorie. Kalk erbij gestrooid en geen mest dit jaar omdat de grond gemest is met schapenmest eind van de winter.

Het groeit er goed op!

De aardbeienplanten staan er mooi bij. Van wilgentenen en een net een soort kooi gemaakt om de vogels weg te houden. De herfstframbozen zijn tot de helft teruggesnoeid vorige winter en nu bloeien ze. Dus als het goed is in juni en ook nog een keer in de herfst oogst..

 

20150516_165124

Ik heb hosta stekken op drie plekken langs de randen gepoot. Met het idee om de slakken daarheen te lokken , ver weg van mijn aardbeien en sla.  Hopenlijk werken ze mee!;-)

20150516_165019

De klimbonen staan aan de stokken.

Ze doen het goed!

Op het aardappelenbed heb ik rijtjes chineese stamboontjes afgewisseld met lenteuitjes en nog wat zonnebloemen en sla gezaaid. alles onder vliesdoek. Ik zag zowaar  kiemende boontjes boven komen. De aardappelen had ik er uit gehaald omdat het blad er niet best uit zag en we vorig jaar de aardappelziekte erin gehad hebben….

En nu…..op naar de ZOMER!!!

Geef een reactie

